BECERİ ODAKLI DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİNDE ÇARPICI SONUÇLAR
Karamehmet Ortaokulu ile Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi arasında iki yıl önce imzalanan protokolle uygulanmaya başlanan Bütünleşik Beceri Odaklı Değerler Eğitimi Projesi tamamlanarak sonuç raporu Karamehmet Ortaokulu ve Eğitim Fakültesi temsilcilerinden oluşan heyet tarafından İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Mustafa Muharrem TÜFEKCİ’ye teslim edildi.
Disiplinler arası bir yaklaşımla, ders kazanımları ile bütünleştirilmiş ve öğrencinin aktif olarak işe koşulduğu empati ve iletişim becerisi kazandıran etkinliklerin sonunda 5. sınıf öğrencilerinin ihtiyaç analizinde belirlenen temel değerleri (saygı, hoşgörü ve sorumluluk) kazanmaları, beceri odaklı değerler eğitimi etkinliklerinin internet ortamında hazırlanacak bir sanal ofis ile paydaşların erişimine açılması amaçlanan proje, Karamehmet Ortaokulu 5. Sınıflarında iki eğitim-öğretim yılı boyunca uygulandı.
Bir çok etkinliğin uygulamalı olarak gerçekleştirildiği projede ders müfredatında yer alan bazı konuların etkinlikleri, değerler eğitimi kapsamında yeniden oluşturularak uygulamalı etkinlikler haline getirildi ve hazırlanan etkinlikler www.bodep.org adresinden tüm paydaşların erişimine açıldı.
Projede;Öğretmenlerin, değerler eğitimi konusunda farkındalık sahibi oldukları, kazanımlar ile bütünleşik etkinliklerin öğretmenlere zaman yönetimi açısından avantajlar sağladığı ve değerler eğitimi konusunda olumlu bakış açısı yakalamalarını sağladığı, Öğretmenlerin, değerler eğitimi yaklaşımları ve beceri veya değer odaklı etkinlik hazırlama süreci konusundaki bilgi düzeylerini arttığı, 5. sınıf öğrencilerinin iletişim ve empati becerilerinde artış olduğu, 5. sınıf öğrencilerinin sorumluluk, hoşgörü ve saygı değerinde farkındalık sahibi oldukları, 6. sınıflarda, bir önceki eğitim-öğretim döneminde uygulanan etkinlikler sonucunda kazanılan beceri ve değerlere yönelik davranışların devam ettiği, velilerin proje kapsamındaki etkinliklerden haberdar olmaları ve gerekli izinleri vermiş olmalarına rağmen, kendilerini doğrudan ilgilendiren veli bilinçlendirme toplantısına katılımın düşük olduğu, bu durumun değerler eğitimi noktasında okul-aile iş birliğinin geliştirilmesini gerektirdiği sonuçlarına ulaşılmıştır.