Farklı Düşünüyorum Sınıfı Projesi ile "Şimdi Düşünme Zamanı Ulusal Sergisine" Katılıyoruz.
Türk Patent Enstitüsü ve Milli Eğitim Bakanlığının düzenlediği 26-27-28 Mayıs tarihlerinde Konya’da yapılacak olan Teknoloji ve Tasarım Dersi Etkinliği ‘’Şimdi Düşünme Zamanı Ulusal Sergisi’ne İlçemiz Hatice Gani Erverdi Ortaokulu Öğrencimiz Yusuf Emre Yıldırım’ın ‘’Farklı Düşünüyorum Sınıfı ‘’ projesi ile ilimizi temsil edecektir.Türk Patent Enstitüsü ve Milli Eğitim Bakanlığının düzenlediği 26-27-28 Mayıs tarihlerinde Konya’da yapılacak olan Teknoloji ve Tasarım Dersi Etkinliği ‘’Şimdi Düşünme Zamanı Ulusal Sergisi’ne İlçemiz Hatice Gani Erverdi Ortaokulu Öğrencimiz Yusuf Emre Yıldırım’ın ‘’Farklı Düşünüyorum Sınıfı ‘’ projesi ile ilimizi temsil edecektir.
Eğitimde en önemli kaynaklardan biri de biz öğrencileriz. Öğrencilerin verimliliği demek ülkemizin geleceği demek. Derslerimizde arkadaşlarımı gözlemlediğimde ortalama kırk dakikalık süre içerisinde bazılarının sıkıldıklarını ve doğal olarak derste verimlerinin düşürdüklerini gördüm. Fakat bazı arkadaşlarımızda çok dikkatli dinliyordu. Öğrenme ile ilgili kitapları okurken her öğrencinin bir öğrenme sitili olduğunu öğrendim. Gerçektende bu böyle olmalıydı. Çünkü her arkadaşımın dikkati ve süresi aynı değildi. Bunu sınıf ortamında gözlemek çok kolaydı. Sınavlardan sonra da bu durum sonuçlara da yansıyordu. Her öğrenciden aynı düzeyde verim alınamıyordu. O zaman şartları değiştirmek gerekiyordu. Sınıf ortamı görsele kinestetiğe ve işitsele göre olmalıydı. Konu anlatımı da arkadaşlarımın baskın özelliklerine göre anlatılmalıydı. Böyle bir sınıfı çizmeye ve hayal etmeye başladım. Yaptığım araştırmalarda öğrenci başarılarını belirlemek amaçlı yapılan uluslararası PISA projelerinde ülke genelinde de matematikte başarı sının düşük olduğu bilinmektedir. Okulumuzda da aynı durum olduğundan bir matematik sınıfı oluşturmaya karar verdim. Öğrenci merkezli eğitimde her öğrenciye gerekli eğitim ortamı sağlanması ile biz öğrencilerin derslerden keyif alacağımızı ve başarımızın da artacağını düşündüm. Bu yüzden öğrencilere gerekli eğitim ortamlarının sağlanmasında farklı uzmanlık alanlarının desteğinin alınması gerektiğine karar verdim. Bu bakış açısı ile teknoloji tasarım ve matematik eğitimi ile okul psikolojik danışma ve rehberlik alanını bir araya getirerek ortak anlayışın ürünü olan bu projemi tasarladım ve uyguladım.Projemin sürdürebilirliği için sadece bir derse bağlı kalmayıp her ders içine uygulanabileceğini düşünüyorum..Az verim alınan derslerde de bu sınıf kullanılabilir.Böylece her bireyin öğrenme alanına göre hareket edilmiş olur.Öğrencilerin enerjilerini doğru alanlarda kullanmasına fırsat vererek eğitimde verimliliği arttırmış oluruz.