Örgün eğitim veren okullardaki yöneticiler ve Rehberlik ve Araştırma Merkezi (RAM) yöneticilerine yönelik olarak düzenlenen olan Farkındalık Arttırma Kampanyası kapsamında yapılan "Bütünleştirici Eğitimde Rol ve Farkındalıklar" semineri, Ankara, İstanbul ve İzmir ve Konya, Adana, Kahramanmaraş ve Balıkesir'in ardından 10 Ağustos 2021 tarihinde Bursa'da Nilüfer ilçe Milli Eğitim Müdürlüğünün ev sahipliğinde gerçekleştirildi.
Mili Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından, Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti ortak finansmanı ile yürütülmekte olan Bütünleştirici Eğitimin Geliştirilmesi Projesi (BEGEP) kapsamında düzenlenen seminere, Bursa merkez ve ilçelerinden örgün eğitim veren okulların müdürleri ve Rehberlik Araştırma Merkezleri yöneticileri katıldı.
Bütünleştirici Eğitimde Rol ve Farkındalıklar Semineri, Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Şube Müdürü Mehmet Kara'nın açılış konuşmasıyla başladı. Milli Eğitim Bakanlığı yetkilileri ile İlçemiz Milli Eğitim Şube Müdürleri Mustafa Sakarya ve Selahattin Erdoğmuş'un da hazır bulunduğu seminere Bursa merkez ve ilçelerinde örgün eğitim veren okulların ve RAM'ların yöneticileri olmak üzere toplamda 50 kişi katıldı.
BEGEP Projesi Eğitim Kilit Uzmanı Mudite Reigase'nin "Bütünleştirici Eğitim Nedir ve Neden Önemlidir?" konulu sunumuyla devam eden seminerde, proje kapsamında yapılan Eğitsel Değerlendirme ve Tanılama ile Yerleştirme Sürecine İlişkin Etki Analizi Bulguları Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü AR-GE ve Projeler Daire Başkanlığından, BEGEP Projesi Koordinatörü Deniz Güler tarafından paylaşıldı.
Sunumunun başında, BEGEP Projesi hakkında bilgi veren Güler, kaynaştırma /bütünleştirme uygulamalarının güçlendirilmesi için pek çok çalışma yapıldığını ifade ederek "Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin bakış açıları, bu uygulamaların başarısını şekillendiriyor. Bu nedenle sizlerin bütünleştirme/ kaynaştırma uygulamalarının öneminin farkında olmasını sağlamak istiyoruz" dedi.
Bütünleştirme uygulamalarında, aileler, öğretmenler, okul yöneticileri, sivil toplum kuruluşları gibi pek çok aktörün olduğunu BEGEP Projesi ile tüm gruplara ulaşmaya çalıştıklarını vurgulayan Proje Koordinatörü Güler, " Özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarımızın ayrıştırılmadan, akranlarıyla birlikte eğitim almalarını ve sosyal uyumlarının sağlanmasını önemsiyoruz. Hedefimiz sosyal bütünleşmeye ve hem özel eğitim ihtiyacı olan hem de normal gelişim gösteren bireylerin toplum içerisinde eşit şartlarda yaşamasına katkı sağlamak" diye konuştu.
Seminerin ikinci oturumuna ise eğitimcilerin bütünleştirme eğitimindeki rol ve sorumlulukları ile ilgili odak grup ve atölye çalışmaları ile devam edildi. Katılımcıların deneyimlerini, görüş ve önerilerini paylaştığı ikinci bölümde, sorunlar ve çözüm önerileri üzerinde de duruldu.